18 Қараша 2017   


  Негізгі бөлім / Иман және Ислам / "Иман және Ислам" кітабы / ИСАУИ [НАСРАНИЯТ] ДІНІ ЖӘНЕ ХРИСТИАНДАР (1)

ИСАУИ [НАСРАНИЯТ] ДІНІ ЖӘНЕ ХРИСТИАНДАР (1)

Иса алейһиссалам яһудилер бұзған хақ дінді түзету үшін жіберілген. Яғни, шынайы Исауилік – түзетілген яһуди діні болып табылады. Иса алейһиссалам Матвей Інжілінің 5-бабының 17-аятында жазылғаны бойынша: «Мені діндерді немесе пайғамбарларды құрту үшін келді деп ойламаңдар. Мен құрту үшін емес, толықтыру үшін келдім» деген. Христиандықтың негізі және қазіргі қолымыздағы Інжілдер туралы осы кітаптың 3-бөліміндегі «Құран кәрім және қазіргі Тәурат пен Інжілдер» деген тақырыпта түсіндірме берілген. Қалағандар сол бөлімнен оқи алады.

Иса алейһиссалам білдірген алғашқы Исауилік туралы мәліметтерді қамтитын алғашқы Інжіл көптеген өзгерістерге ұшыраған, оған адамдар тарапынан көптеген қосымшалар, қате сенімдер енгізілген, Аллаһу та’аланың әмірлері мен сөздері жойылған. Осылайша, Інжіл қасиетті кітап сипатын жоғалтты. Құран кәрімде Иса алейһиссаламға берілгені білдірілген «Кітап»-тың қай кітап екені туралы Әл-хадж Абдуллаһ бин Дастан Мұстафа (рахимә-һуллаһу та’ала) [қайтыс болған жылы 1303 (м.1885)] есімді ұлы Ислам ғалымы «Изаһ-ул-мәрам фи Кәшф-из-Зулам» атты түрік тіліндегі еңбегінде былай дейді: «Иса алейһиссаламды яһудилер ұстап алып асқысы немесе өлтіргісі келген кезде қолындағы Інжілді де не отқа жақты, не жыртып тастады. Ол кезде әлі Інжіл әлемге таралмаған және Иса алейһиссаламның діні әлі орнықпаған болатын. Өйткені, Иса алейһиссалам тек екі жарым - үш жыл ғана дінге шақырған. Сол себептен Інжілдің тағы бір нұсқасының жазылған болуы мүмкін емес. Иса алейһиссаламның сахабалары өте аз және көпшілігі сауатсыз болатын. Сондықтан оларда да жазбаша дәлел болуы мүмкін емес. Інжілдің басқа жазылған нұсқалары жоқ еді және Иса алейһиссаламнан басқа ешкім оны жатқа білмейтін. Тағы бір ықтимал мынау болуы мүмкін: Иса алейһиссалам туылғанынан 325 жылдан кейін Изник [Никея] мәжілісінде көптеген Інжілдер «қате», «негізсіз», «дұрыс емес» деп өртелген еді. Шынайы Інжілдің солардың арасында өртелген болуы да әбден мүмкін.»

Інжілге көптеген қосымшалардың енгізілгендігін және Аллаһу та’аланың бұйрықтарымен қатар көптеген адам жазбаларының да кездесетіндігін қазір барлық христиандар да мойындайды. Інжілдің алдымен ибрани тілінде жазылғаны және кейіннен латын және грек тілдеріне аударылғаны ақиқат. Ибрани тіліндегі нұсқасы грек тіліне аударылған кезде көптеген қателіктер жіберілген, пұтқа табынушы гректердің «Бір Аллаһ» сеніміне қарсылығынан және Інжілді Платон философиясына сәйкестендіруді қалағандықтан, ақылға сыйымсыз Тәслис (үш  құдай) сенімі пайда болған.

Платон философиясы бойынша көптеген пұтқа табыну, әр құдай үшін жеке пұт жасау дұрыс емес. Тәңірлер ақиқатында үштік болады.

Біріншісі – Әке. Ең ұлы жаратушы және қалған екі құдайдың әкесі.

Екіншісі – Негізгі, көрінетін тәңір болып, көрінбейтін Әкенің уәзірі. Бұл – «Логос – қасиетті сөз» болып табылады. Христиандардың Иса алейһиссаламды «Логос», қасиетті сөз деп атағандығы және оны құдай деп қабылдағаны Иоан Інжілінің басында жазылған.

Үшіншісі – көрінетін және белгілі болған Әлем, «Табиғат». Міне, гректер мен римдіктер де христиандықты осыған ұқсатқысы келген. Иса алейһиссалам: «Мен тек қана сендер сияқты адаммын» деген болса да, Оны Аллаһтың баласы деп қабылдаған, бұған «Қасиетті рух»-ты да қосып, әке, ұл, қасиетті рух деп аталатын үш құдай жүйесін құрған. Алайда, ибрани тілді Інжілдерде қолданылатын «Әке» сөзі Аллаһу та’аланың ұлы құдірет иесі екенін, Иса алейһиссалам үшін қолданылған "ұл" сөзі Оның тәндік баласы емес, Аллаһтың «сүйікті құлы» дегенді білдіреді. Ал, "қасиетті рух" – Аллаһу та’аланың Иса алейһиссаламға берген пайғамбарлық құдіреті болатын. Құран кәрімде бұл мәселе былай баяндалуда: Тахрим сүресінің 12-аятында: «Иман келтіргендерге мысал болатындардың бірі – Имран қызы Мәриям. Ол намысын [харам мен арсыздықтан] сақтады. Оған [біз жаратқан] рухтан үрледік. Ол Раббының сөздері мен кітаптарын растады. Ол Раббына бағынушылардан еді» делінген.